Menu Utama
Log Masuk
Username:

Password:

Remember me



Lost Password?

Register now!

Browsing this Thread:   1 Pelawat



(1) 2 3 4 ... 6 »


guru jqaf wahabi??hayya pening la ini macam kawan...
Ahli Setia
Joined:
2007/10/6 0:33
From inna ardhie wasiah
Group:
Registered User
Mesej: 134
Offline


salam..

nak tanya kalu korang jumpa guru jqaf yang kepala angin cam ni...

1- tak mau handle yasin darjah 6 kat sekolah dengan alasan bidaah nabi tak buat.

2- tidak mahu mengajar qunut ketika kem solat kepada murid dengan alsan bidaah nabi tak buat

3.memperkenalkan perbahsan tahrikul asoobi' kepada murid tahun 1 dan 2.

4. mengajar semua murid dalam halaqohnya meletakkan tangan di bawah sikit jer pada leher denagn alasan apa yang kita ajer tak sunnah.

guru besar dah pening la ini..tepon jpn ppd...sekarang tengah kecoh bincang isu ini di ***********

korang ader ra' yu?

assfiyak







Dimasukkan pada: 2009/11/29 10:08
_________________
mentari Merah dan mawar biru...
Transfer the post to other applications Transfer


Re: guru jqaf wahabi??hayya pening la ini macam kawan...
Ahli Setia
Joined:
2007/10/6 0:33
From inna ardhie wasiah
Group:
Registered User
Mesej: 134
Offline

kalau ramai cam ni naik pening jpn

Dimasukkan pada: 2009/11/29 10:19
_________________
mentari Merah dan mawar biru...
Transfer the post to other applications Transfer


Re: guru jqaf wahabi??hayya pening la ini macam kawan...
Sangat Setia
Joined:
2009/9/6 0:26
Group:
Registered User
Mesej: 845
Offline
yekerr ???

cikgu jqaf????

dahsyat nih.....

mmg kena ambik tindakanla, takut lain plak jadinyer nanti.....

x penah dgr sebenarnye kewujudan makhluk jqaf camni....

update slalu ye assfiyak....
nk tau gak perkembangannyer nanti

Dimasukkan pada: 2009/11/29 10:23
_________________
Allah matlamat kami, ar Rasul pemimpin kami , Al-Quran perlembagaan kami, jihad jalan kami , mati pada jalan Allah cita-cita tertinggi kami...
Transfer the post to other applications Transfer


Re: guru jqaf wahabi??hayya pening la ini macam kawan...
Sudah Mesra
Joined:
2007/12/28 20:48
From Kajang
Group:
Registered User
Mesej: 68
Offline
Nasihat dia kalau nak ajar yang pelik2 di ipt bukan disekolah. sebab sekarg kita ajar murid pegangan org awam yang kita pakai daripada dulu.

saya tak nak tuduh dia wahabi ke apa x elok tapi kalau dia nak ajar juga suruh dia buka sekolah atau madrasah sendiri senang. dia buat sukatan n ajar.

pendekatan yang boleh dibuat ialah berbincang dengan pihak atasan kalau boelh diberi kaunseling

Dimasukkan pada: 2009/11/29 10:27
Transfer the post to other applications Transfer


Re: guru jqaf wahabi??hayya pening la ini macam kawan...
Sangat Setia
Joined:
2009/8/29 9:33
From selangor
Group:
Registered User
Mesej: 596
Offline

ada juga sy jumpa insan2 macam ni.

x lekang dgn bid'ah. tp ni kali pertama dgr pembawaan bid'ah yg keterlaluan..hehehe

adui.. belajar tinggi-tinggi x reti bawa diri , x belajar pun masalah..

paling x tahan , ajar budak umur 7 tahun tahrikul asoobi'.

kenapa x suruh je budak2 tu hafaz matan qawaid fiqhiyah?

matan ajrumiah ke? buka je bab mubtada' khabar dgn budak2 tu..

hehehe...

Dimasukkan pada: 2009/11/29 10:28
Transfer the post to other applications Transfer


Re: guru jqaf wahabi??hayya pening la ini macam kawan...
Blacklisted User
Joined:
2009/1/27 10:35
Group:
Ceria
Mesej: 388
Offline
nak tanya ni anda faham ke apo itu bi`ah??cuba cerita sedikit???

Dimasukkan pada: 2009/11/29 10:36
_________________
.: ISTIQAMAH DALAM PERJUANGANMU :.
Transfer the post to other applications Transfer


Re: guru jqaf wahabi??hayya pening la ini macam kawan...
Ahli Setia
Joined:
2007/9/12 0:00
From Bkt. Mertajam, Pulau Pinang
Group:
Registered User
Mesej: 72
Offline
Bagus juga topik ini didiskuskan. Saya pernah dengar satu teguran khas kepada guru jqaf semasa di maktab mengenai isu2 berkenaan.

Pensyarah meminta kepada guru2 jqaf sekiranya mempunyai fikrah ke arah wahabiyin, silalah kiv sementara apabila mengajar anak2 di sekolah.

Terutama mengajar anak2 doa qunut, cara membaca Yaasin dsbnya.

Kalaulah kita seorang yang berpendidikan tinggi, sudah pasti kita boleh bezakan di antara keadaan yang sesuai untuk dibicarakan ilmiah yang tinggi untuk anak2.

Bagi pandangan dhoif saya, kita sebagai seorang penda`i dan mu`alim/ mah sewajarnya kita mengikut prosedur suasana sesebuah negara mengikut acuannya sendiri seperti di Malaysia Mazhab As Syafie diutamakan dan diamalkan.

Kalaulah kita mengajar di Saudi Arabia tafadhal ikutlah amalan di sana.

Kita berusaha mencari ketenangan dan kebahagian bersama, dan kita berusaha menjauhkan pertelagahan dan kemusnahan pada diri kita dan negara tercinta kita iaitu Malaysia.

Dimasukkan pada: 2009/11/29 10:47
Transfer the post to other applications Transfer


Re: guru jqaf wahabi??hayya pening la ini macam kawan...
Sangat Setia
Joined:
2009/1/13 11:46
Group:
Registered User
Mesej: 396
Offline
ajar ikut sukatan pelajaran yg disediakan..kalau kat luar sekolah nak ikut wahabi ke syiah terpulang...coz kalau tak mo ikut sylabus better berhenti je kerja dan buat kerja lain ygmana boleh aplikasikan pegangan sendiri sepanjang masa...

nak berdebat ttg amalan bidaah bukan ngan budak2 sekolah...

Dimasukkan pada: 2009/11/29 11:12
Transfer the post to other applications Transfer


Re: guru jqaf wahabi??hayya pening la ini macam kawan...
Blacklisted User
Joined:
2009/1/27 10:35
Group:
Ceria
Mesej: 388
Offline
yg sy tgk setengah ustazah jqaf jgk ado yg ajarkan ilmu yg tak betul jgk...sprt mrk kata perkara membatalkan wudu...mrk ajarkan ank2 muridnya terpijak tahi ayam batl wuduk,korek lubang hidungpun batal,lepastu tersentuh kemaluan binatangpun batal jgk.bnyk lg..inilah yg sy pelik jgk.. dahla ygni pahtu plak ajar alquran pun dgn bacaan yg salah..tempat tak dengun didegungkan..ATAU tempat yg buke kena bc dg qalqalah dibc dg qalqalah...apakah kita tak berdosa ajarkan benda yg salah????

Dimasukkan pada: 2009/11/29 11:15
_________________
.: ISTIQAMAH DALAM PERJUANGANMU :.
Transfer the post to other applications Transfer


Re: guru jqaf wahabi??hayya pening la ini macam kawan...
Sangat Setia
Joined:
2009/9/6 0:26
Group:
Registered User
Mesej: 845
Offline
tula kan....,

biarla buat sesuatu tuh berfikir dulu sblm bertindak.....

ade ke ngan bdk skolah rendah nk cite benda2 gini.....

pening plak budak2 tuh nanti.....yg asas pun diorang susah nk paham

kalo btul berilmu tinggi, berdebatla ngan ustaz2 jqaf kat dlm nih.....barula sesuai ngan tahapnyerrrr

<<< kalo taknak guna otak pun, gunala akal fikiran>>>

Dimasukkan pada: 2009/11/29 11:19
_________________
Allah matlamat kami, ar Rasul pemimpin kami , Al-Quran perlembagaan kami, jihad jalan kami , mati pada jalan Allah cita-cita tertinggi kami...
Transfer the post to other applications Transfer



(1) 2 3 4 ... 6 »



You can view topic.
You cannot start a new topic.
You cannot reply to posts.
You cannot edit your posts.
You cannot delete your posts.
You cannot add new polls.
You cannot vote in polls.
You cannot attach files to posts.
You cannot post without approval.

[Carian Terperinci]


newbb online upate error
clean xoops online error: DELETE FROM xoops_bb_online WHERE ( online_uid > 0 AND online_uid NOT IN ( SELECT online_uid FROM xoops_online WHERE online_module =38 ) ) OR ( online_uid = 0 AND online_ip NOT IN ( SELECT online_ip FROM xoops_online WHERE online_module =38 AND online_uid = 0 ) )
Dibangunkan oleh iDeologi berasaskan XOOPS 2.5 © 2006 - 2011. Paparan terbaik menggunakan IE9