Menu Utama
Log Masuk
Username:

Password:

Remember me



Lost Password?

Register now!

Browsing this Thread:   1 Pelawat



(1) 2 »


Guru j-QAF jadi Penyelaras Pusat Sumber & SU Peperiksaan Serentak!!!
Belum Mesra
Joined:
2007/12/7 3:27
Group:
Registered User
Eksklusif TSSS
Mesej: 14
Offline
Salam...ada sahabat saya diarahkan oleh GB sekolahnya utk jadi Penyelaras Pusat Sumber & SU Peperiksaan.Boleh ke??Ade ke pekeliling?

Dimasukkan pada: 2010/12/28 12:53
_________________
http://maskuleen.blogspot.com/
Transfer the post to other applications Transfer


Re: Guru j-QAF jadi Penyelaras Pusat Sumber & SU Peperiksaan Serentak!!!
Belum Mesra
Joined:
2010/12/1 15:05
Group:
Registered User
Mesej: 11
Offline
salam....
tugasan yang diberi nak xnak memang kita kena laksanakan walaupun tugas sebenar gr jqaf adalah utk membantu GPI....klu ikutkan gr jqaf ni 'luar norma' x termasuk senarai guru2 biase di sekolah...tugasan tu sepatutnyer x boleh beri kpd kita sbb klu diberi byk tugasan mgkin akan menjejaskan matlamat sebenar kita dlm prog. jqaf...
Ramai guru2 jqaf diberi macam2 tugasan spt s/u peperiksaan,penyelrs makmal komp,guru kantin,spbt,gr data,guru kelas,s/u LDP,guru pengiring perkhemahan n byk lagilah...kursus memanjang sampai seminggu x masuk kelas..nak wat mcm mana, sbb gr2 biasa pun kena gak bkursus tggl kelas...ape yang penting gr jqaf kena sahut cabaran , versatile dalam semua tugasan...gr2 ni respect ngan gr jqaf sbb bleh wat byk keje tanpa bayk alasan...mmg xde surat pkeliling...klu ade ramai gr2 lain ANTI ngan gr jqaf sbb gaji sama bayk keje wat cikit...hehhe..
wassalam..

Dimasukkan pada: 2010/12/28 13:17
_________________
Senyum Sokmo Dapat Menghilangkan STRESS
Transfer the post to other applications Transfer


Re: Guru j-QAF jadi Penyelaras Pusat Sumber & SU Peperiksaan Serentak!!!
Ahli Setia
Joined:
2007/5/3 12:05
From Tg. Gemok, Kuala Rompin
Group:
Registered User
Mesej: 105
Offline
salam!!! saya rasa jadi peny pusat sumber dan sup dlm satu masa adalah sgt berat.... kalau saya mmg xmampu dah... kalau jadi ketua rmh sukan dan peny pusat sumber tahan lagi.... berat2!!

Dimasukkan pada: 2010/12/28 13:36
_________________
Transfer the post to other applications Transfer


Re: Guru j-QAF jadi Penyelaras Pusat Sumber & SU Peperiksaan Serentak!!!
Sangat Setia
Joined:
2008/1/1 12:40
From PINGGIRAN WILAYAH
Group:
Registered User
Mesej: 1105
Offline
berat..tersangatlah berat.. tp mgkin skola tu x ramai guru so mmg pi mai pi mai tang muke die jugak la kene... kalu saya mcm tu dapat, saya akan slow talk sama gb or gpk berkenaan sbb due2 jawatan tu kan ander kurikulum..biasanya kalu pegang 2 jawatan pon mesti salah satu daripada jawatan yg under kurikulum, hem or koko...

Dimasukkan pada: 2010/12/28 16:24
_________________
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
________________________________
www.mymindstories.blogspot.com
Transfer the post to other applications Transfer


Re: Guru j-QAF jadi Penyelaras Pusat Sumber & SU Peperiksaan Serentak!!!
Sangat Setia
Joined:
2009/7/4 4:20
From Selangor
Group:
Registered User
Mesej: 569
Offline
emm..berat gak tugas2 tu...

tapi terpulang la klu mampu..sbb dah diarahkan oleh pentadbir...

Dimasukkan pada: 2010/12/28 23:33
_________________
norulaini
Transfer the post to other applications Transfer


Re: Guru j-QAF jadi Penyelaras Pusat Sumber & SU Peperiksaan Serentak!!!
Belum Mesra
Joined:
2008/5/15 13:53
From Wilayah Persekutuan
Group:
Registered User
Mesej: 3
Offline
skrg ni xbole ckp nak ke nk tugas yg diberikan,mmg skrg tugas sbnr guru jqaf dh lari dari yang sepatutnya,alasan nya bagi tugas2 mcmtu pd guru jqaf ialah 'guru jqaf kan x byk keje,bg diorg jela..',pegang jawatn guru disiplin,guru aset sekolah,guru data,guru jg kebersihan sekolah dll,byk sgt dh...,ntahla..,xtau nk ckp pe dh,sek tmpt sy,dh 6thn jqaf,tp pentadbir mcm xfhm2 jgk plaksanaan jqaf,tiap2 thn tny benda sm,thn ni,kelas pemulihan jawi xwujud,sbb pentadbir xnk,kononnya nak ada saingan antara bdk pandai dan yg xpandai..apa yg kami guru jqaf dpt buat,bila ckp xmau dgr,nk xnk ikut jela...,kita hanya pelaksana tugas di sekolah,bkn ketua yg bole keluarkan arahan,melainkan kita sendiri mmg Guru Besar

Dimasukkan pada: 2010/12/29 1:34
Transfer the post to other applications Transfer


Re: Guru j-QAF jadi Penyelaras Pusat Sumber & SU Peperiksaan Serentak!!!
Ahli Setia
Joined:
2006/10/6 3:17
From Sandakan, sabah
Group:
Registered User
Mesej: 227
Offline
SU Peperiksaan boleh minta bantuan dengan guru data,SMM atau HEM berkaitan teknikal,urusan pendaftaran UPSR dan peperiksaan dalaman sekiranya berkaitan.

Penyelaras Pusat Sumber boleh minta bantuan Guru Media atau GPB untuk urusan organisasi PSS atau sistem outomasi. Guru Media, masa mengajar tak banyak dan dapat lantikan khas dri JPN.

Dimasukkan pada: 2010/12/29 5:19
_________________
pcburuk@gmail.com
Transfer the post to other applications Transfer


Re: Guru j-QAF jadi Penyelaras Pusat Sumber & SU Peperiksaan Serentak!!!
Belum Mesra
Joined:
2007/7/26 3:01
Group:
Registered User
Mesej: 13
Offline
salam, kalau nak ikutkan tak mahu memanglah tak nak tapi bila pentadbir dah keluarkan arahan macam itu kita terpaksa akur..walau berat macam mana pun sebab tak mahu dikatakan kita ni banyak sangat songeh..lagipun kalau fikir balik bagus juga. at least bila kita nak dapat pengalaman macam tu kan..pengalaman tu yang paling MAHAL.insyaallah kalau kita ikhlas Allah akan permudahkan kerja kita..lagipun cikgu jQAF kan serba boleh...bangga tu

Dimasukkan pada: 2010/12/29 14:55
Transfer the post to other applications Transfer


Re: Guru j-QAF jadi Penyelaras Pusat Sumber & SU Peperiksaan Serentak!!!
Ahli Setia
Joined:
2010/9/19 5:13
Group:
Registered User
Mesej: 95
Offline
salam kepada Muslim
Tahniah diucapkan atas perlantikan tersebut. mmg perlantikan tersebut adalah diluar bidang tugas guru jqaf. tp kalu kat sek dah kekurangan guru n saudara layak memegangnya tak slh. pihak pentadbir sek telah memandang tinggi dan yakin dgn keupayaan saudara utk memegang jawatan tersebut. apa2pun tahniah!!!
kalu xmampu slow talk dgn pihak pentadbir.. selmat bertugas!

Dimasukkan pada: 2010/12/29 16:14
_________________
aku ingin menjadi sepohon pokok yg rendang mampu menjadi tmpt berteduh bg semua makhluk.
Transfer the post to other applications Transfer


Re: Guru j-QAF jadi Penyelaras Pusat Sumber & SU Peperiksaan Serentak!!!
Ahli Setia
Joined:
2007/5/3 12:05
From Tg. Gemok, Kuala Rompin
Group:
Registered User
Mesej: 105
Offline
Salam!!! Kalau saudara mampu laksanakan tanggungjawab tu, silakan... Tapi saudara perlu tahu hak2 saudara semasa menjawat jawatan Peny PSS, terutamanya jumlah waktu mengajar... Jgn nnt waktu mengajar saudara tetap 30 waktu sudah....Quote:

Musleem wrote:
Salam...ada sahabat saya diarahkan oleh GB sekolahnya utk jadi Penyelaras Pusat Sumber & SU Peperiksaan.Boleh ke??Ade ke pekeliling?

Dimasukkan pada: 2010/12/30 7:37
_________________
Transfer the post to other applications Transfer



(1) 2 »



You can view topic.
You cannot start a new topic.
You cannot reply to posts.
You cannot edit your posts.
You cannot delete your posts.
You cannot add new polls.
You cannot vote in polls.
You cannot attach files to posts.
You cannot post without approval.

[Carian Terperinci]


newbb online upate error
clean xoops online error: DELETE FROM xoops_bb_online WHERE ( online_uid > 0 AND online_uid NOT IN ( SELECT online_uid FROM xoops_online WHERE online_module =38 ) ) OR ( online_uid = 0 AND online_ip NOT IN ( SELECT online_ip FROM xoops_online WHERE online_module =38 AND online_uid = 0 ) )
Dibangunkan oleh iDeologi berasaskan XOOPS 2.5 © 2006 - 2011. Paparan terbaik menggunakan IE9